Nazwa też ma znaczenie!

Każda firma musi mieć nazwę, jeśli chodzi o firmę, która zajmuje się projektowaniem wnętrz musi być ona szczególna.

Dobra nazwa firmy projektowej spełnia kilka kryteriów. Przede wszystkim jest krótka ( przykład ten link ). Dwusylabowe są wręcz idealne, trzysylabowe też się sprawdzą. Nazwa, która wpada w ucho, zostanie w pamięci na dłużej. Powinna być również łatwa do wypowiedzenia. Co po nazwie, której nikt nie będzie umiał wymówić? Przecież jej nie zapamięta! W takim wypadku należy sobie wyobrazić , że próbuje się podać komuś nazwę firmy przez telefon, a po drugiej stronie słuchawki słyszysz jedynie zdenerwowanie niewiedzą, jak ją zapisać. Nazwa może, ale nie musi unikać polskich znaków diakrytycznych, czyli ą, ę, ć, itd. Jeżeli prowadzi się małe biuro projektowania wnętrz i nie ma się aspiracji wychodzić z nią za granicę Polski oczywiście, że wtedy nazwa może zawierać polskie znaki. Jeżeli jednak ma się aspirację i chce się projektować również za granicą wtedy polskie znaki nie są dopuszczalne, tzn są… ale po co ryzykować, że potencjalny klient będzie miał problem z zapamiętaniem, wymową czy pisownią? Nazwa firmy powinna również, aczkolwiek również nie musi kojarzyć się z branżą projektową.

 

Dobrym rozwiązaniem jest szukanie inspiracji w słownikach. Można znaleźć wyrazy, które są ciekawe brzmieniowo lub wymagają drobnych przeróbek w tym zakresie. Należy uważać tylko, by były łatwe do wymówienia. Jeśli nie można znaleźć odpowiedniego słowa, można przerabiać, te, które uzna się za najlepsze lub stworzyć swoje własne . Czasami lepiej skorzystać z obcego zwrotu, bo Polacy lubią to, co wydaje się produktem wielkiego świata.

Zła nazwa firmy jest jak zły fundament dla domu – przez to wszystko może się zawalić .

Wielu startującym właścicielom firm projektowych wydaje się, że gwarantem sukcesu w prowadzeniu działalności gospodarczej jest dobrze wykonywana praca. Jak się okazuje, dobra usługa zaprojektowania wnętrza nie wystarczy, by skutecznie bronić się przed napierającą konkurencją. Bez dobrej, chwytliwej i prostej do wymówienia nazwy firma może stracić swoją szansę. Liczne badania, przeprowadzane między innymi w Stanach Zjednoczonych, dowiodły, że nazwa firmy jest ważniejsza nawet od świetnie skonstruowanego i wypromowanego przesłania reklamowego. Odbiorca, choć często podświadomie, analizuje treść, jaką otrzymał, stara się też skojarzyć źródło komunikatu – bez tego ogniwa hasło traci moc swojego oddziaływania. Nazwa firmy powinna być oryginalna. Nieprzesadzona, bo jak już zostało wspomniane w prostocie siła, ale mimo wszystko powinna być inna od tysiąca konkurencyjnych firm.